Loading…

NEJLEPŠÍ CENY!

PRÁVĚ TADY A TEĎ

NEZBYTNÉ MALIČKOSTI

PRO VELKÁ VÍTĚZSTVÍ

  • 0
  • 1

V prvním díle nám poodhalí svůj tréninkový blok na prvním "najížděcím" kempu na Mallorce ..."Na začátek musím přiznat, že jsem letos udělal výraznou tréninkovou změnu. Leden byl pro mě měsícem najíždění. Pro většinu vrcholových závodníků je tím měsícem listopad, naopak  pro amatéry jím může být klidně až březen. Na první  kemp na Mallorce jsem tak přijel skoro s nulou kilometrů a podle lékařských parametrů jsem se měl pohybovat v základní vytrvalosti, což pro mě znamenalo 220-320W. Trénink jsem si sestavil tři jedna. To znamená tři dni tréninku a den odpočinku.Začnu hned prvním tréninkem, který jsme odstartovali z El Arenalu. Bylo zde poměrně velká tréninková  skupina složená ze závodníků Dukly a našeho teamu, která držela příjemné vytrvalostní tempo. V duchu jsem si říkal, že se v háku moc nejede, asi jsem byl moc natěšený a odpočatý. Koukal jsem i na tepy, abych se ujistil, zda je tempo vhodné pro můj trénink a vypadalo to překvapivě dobře, ale pozor!! Zdání trochu klame, potřebné  tepy jsem sice držel, ale bylo to asi způsobené  cíleným odpočinkem před soustředěním. Proto jsem měl vyšší tepy, než mívám běžně a jejich vypovídací hodnota tak nebyla přesná. A proto jsem raději sledoval watty, které mám nastavené jako prioritu na mém computeru. Ty naopak prozrazovaly 120-170W, což bylo opravdu málo! Tak jsem si musel najet trochu na boční vítr, abych se dostal na hodnoty, které jsem potřeboval. Za zhruba 20minut na mě vyšla „špic“, kde se pohybovaly hodnoty kolem 300-350W a na to jsem zdaleka ještě nebyl připraven. Po 10 minutách jsem tak byl nucen poprosit o střídání. Na průběh tepové frekvence jsem raději nekoukal, protože jsem věděl, že jsem hodně, hodně vysoko.

Další jízda v háku probíhala rozumně, pohyboval jsem se více na větru, nohy si pohrávaly se zátěží kolem 250W a já byl plně spokojen.  Ihned po tréninku mě nejvíce zajímal záznam z tréninku, proto jsem do sebe „kopnul“ regenerační drink a ještě v „kůži“ (rozuměj v cyklistickém oblečeníJ) šel studovat záznam. Bylo opravdu zajímavé, jak odlišné jsem měl dnes watty od tepů podle laboratorních zátěžových testů.Trochu mi to ten večer hlodalo v hlavě, ale pak jsem si řekl, že uvidíme druhý den. No…uplynulo asi 16h a já seděl na kole znovu. Po rozjezdu od hotelu jsem se zařadil na konec skupinky. Ne, že bych chtěl nestřídat, nebo praktikovat jiné taktické fígle, ale vždy od začátku se jede takové pohodové tempo a to já nemám rád! Proto jsem si udělal mírnou díru a jel to celé sám za sebe. Kopce jsem zdolával na 300W a po rovině udržoval mojí hranici AP (aerobní práh) kolem 270W. Asi po hodince jsem si řekl, že pojedu do háku a trochu protočím nohy a odpočinu si. Po chvilce se ukázalo, že mám neskutečné štěstí, nebo to byl snad čich a zkušenost???:-) Na „špic“ přišli kluci z Dukly, kteří se v tu dobu připravovali na SP na dráze. Watty pomalinku překročily hranici 300W a stále to rostlo! Když jsem před námi viděl klasický táhlý kopec zvaný magneták, tak jsem si začal dělat místo kolem sebe a „lovil jsem háka“, jak to šlo. Budík mi hlásil 350-400W a taky jsem to na sobě pociťoval, nohy těžký převod neutáhly a lehký neroztočily, takže jsem si to pěkně protrpěl, ale nemělo cenu si na tak krátkou dobu vystupovat z rozjetého rychlíkuJ. Ale kromě takovýchto dvou úseků jsem zdárně objel další kilometry. Večer u chlazeného plecháčka Heinekena jsem si prostudoval záznam z tréninku. Na záznamu bylo krásně vidět, kde za to kluci  brali, jinak byl graf celkem vyrovnaný a wattový průměr se mi zastavil po pěti hodinách na 240W. Také bylo znát, že jsem se zapracoval a tepový průměr byl skoro o 8 tepů nižší.Třetí den jsme vyjeli jen v malé skupince, takže jsem si řekl: žádné taktizování, zítra máš kluku volno, tak upaluj na špic. Absolvoval jsem  45min svoje tempo na 280W a potom rychle upaloval do háku. Večer  křivka v grafu charakterizovala celkem rovinatý profil a žádné „Himaláje“ se tam nekonaly! Večer jsem tak dobře usínal při představě splněného tréninku s průměrnými  hodnotami 242W na 5,5h.

Po tomto třídenním bloku jsem si zasloužil den odpočinku, abych strávil najeté kilometry. Sedací partie mě už také bolely, tak jsem měl v plánu jen vyjetí.  Myslím, že na tento volný  trénink není zapotřebí hlídat si wattové zóny, ale stejně jsem s měřičem vyjel, protože kromě wattů si zaznamenávám i kilometry,  hodiny a kalorie. Vše si totiž pečlivě vedu v mém tréninkovém deníčku, který si píšu na PC v programu Poweragent. Takže dnešní kafíčkový trénink začal. Vyrazili jsme pohodovým tempem okolo 200-220W. Foukal silný protivítr na kterém jsme se prostřídali. Bylo to příjemné, protože v háku jsem mohl pěkně točit lehký převod a wattově jsem se udržoval do 200W. Po hodince jsme si dopřáli malé občerstvení v jednom malebném baru v podhůří Mallorských kopců. Dal jsem si jednoho pikolíka (presso) a po chvilce jsme „valili“ domů. Vítr v zádech, wattově jsem točil 210W, lehký převod…. no prostě cyklistika s lidskou tváří, jak říkal jeden můj kamarád. Jen srdíčko tepalo jako u králíka, ale kafíčko zase chutnalo :-).Po těchto čtyřech dnech jsem si také zaskočil na masáž, abych byl „ready“ před dalšími tréninky. Další systém tréninku probíhal obdobným způsobem, jen v posledním týdnu jsem trochu přidal na intenzitě a vyjel do kopců. Zde jsem mohl opět využít přesnost měření wattů. Protože  udržet hranici v meziprahové intenzitě na závěr soustředění, když už tepy moc nechodí, je těžké. A díky wattům jsem to odtrénoval tak, jak jsem potřeboval. Po kvalitní snídani čekám na desátou hodinu, až vyrazíme do kopců. Začátek jsem pojal v základní vytrvalosti 240-280W. Pod prvním kopcem jsem kouknul na průměr a hlásil mi 276W, říkám si: pěkný základ a rozjetí. V úpatí kopce se skupinka formuje, jedeme spíše v lajně. Hlídám si 320-370W, ze začátku mi to nepřijde nijak těžký. Začal jsem hodně frekvenčně a táhnu skupinku. Tepy v tuto chvilku vůbec nesleduji, mám je hodně nízké a v tomto intenzivnějším tréninku se řídím převážně podle wattů. Po 10minutách cítím, že to není ono, ale úsek dokončím až na vrchol. Tam nasadím pláštěnku a  s lehkým vytáčením nohou upaluju hned dolů. Následuje vyjetí v základní vytrvalosti, kde mám kolem 220-250W. Chvilkama se to nedá udržet na hranici vyjetí, občas mě to v krátkých, prudkých stoupání vyskočí, ale to není na škodu. Jen je to horší s moji myslí, ta se soustředí na to, jak to bude bolet v dalším úseku! Říkám si, že to musím dát, protože ten graf po tréninku za to stojí.

Když zpětně vidíte, jak jste zvládli čtyři  15-ti minutové úseky ve wattové zóně 320-370W. Jen průměr 230W nebyl tak vysoký jak by se čekalo, protože sjezdy z kopce jezdím hodně opatrně a průměrné hodnoty tam rychle klesají.Po posledním úseku, kdy jsem měl už čtyři hodinky za sebou, jsem to napálil rovnou domů. Ze začátku jsem to ještě držel v tahu 280-300W, ale v závěru jsem ubral a trénink dokončil na 200W vyjetím.Tak to bylo moje první letošní soustředění a za pár dní se můžete těšit na daleko zábavnější záznamy z tréninků, v kterých bych vás chtěl seznámit  s maximální intezitou.

Přihlásit se k odběru novinek

Přihlášení

registrace

Na webu používáme soubory cookies.

Tyto soubory a informace se naše společnost snaží využívat za účelem vylepšování a rozvoje služeb, které zde nabízíme a poskytujeme. Využití souborů cookies umožňuje zlepšovat pro Vás lepší uživatelnost webových stránek a zpříjemňuje jejich použití. Více info

Souhlasím

Cookies

Co jsou cookies?

Cookie je malý soubor, který se z naší webové stránky ukládá na pevný/hard disk (včetně mobilních zařízení) uživatele/návštěvníka. Tento soubor identifikuje specifické informace z předchozích návštěv na webových stránkách z příslušného přístroje. Informace mohou například zahrnovat adresu IP připojujícího se počítače, datum a čas návštěvy, odkazující URL adresa (stránka, ze které návštěvník přišel), stránky/produkty navštívené na našem webu, typ použitého prohlížeče a stránky, které byly navštíveny apod. Platnost/funkčnost souborů cookies buď vyprší na konci internetové relace (po odpojení zařízení od stránek/internetu) nebo vyprší po určité omezené době.

 

Důvod použití

Tyto soubory a informace se naše společnost snaží využívat za účelem vylepšování a rozvoje služeb, které zde nabízíme a poskytujeme. Využití souborů cookies umožňuje zlepšovat pro Vás lepší uživatelnost webových stránek a zpříjemňuje jejich použití.

Ochrana osobních údajů

Soubory cookies používáme tak, aby na základě takto získaných informací/dat nebyla osoba uživatele identifikovatelná, a to ani při využití dalších informací, které máme k dispozici.

Druhy souborů cookies

Běžně a vždy s ohledem na aktuální vývoj v příslušných informačních technologiích používáme tyto typy souborů cookies:

(i) Vyžadované - jsou nezbytné a pomáhají Vám pohybovat se po webových stránkách a vidět určité funkce. Tyto soubory například zajišťují uložení nákupního košíku při všech krocích procesu uzavírání objednávky;

(ii) Funkční - umožňují zajistit ještě příjemnější zákaznický zážitek. Tyto soubory Vám pomáhají ukládat a připomínat Vám nákupní košík a umožňují vytvářet seznamy přání apod.;

(iii) Výkonnostní - nám pomáhají porozumět nákupnímu chování našich návštěvníků. To nám umožňuje neustále vylepšovat naše webové stránky, aby pro Vás bylo nakupování co nejsnazší a nejpříjemnější;

(iv) Interakční - se používají k tomu, abyste mohli vyjádřit svůj názor - co si myslíte o našich produktech, webových stránkách apod.. Tyto soubory cookies Vám umožní vyjádřit se na sociálních médiích tak, že se Vám naše produkty líbí nebo že je doporučujete, a popovídat si s pracovníky našich služeb. Můžete však také poradit našim ostatním (potenciálním) zákazníkům tím, že naše produkty ohodnotíte a napíšete k nim recenze;

(v) Cílení reklam - si zapamatují Vaše preference týkající se produktů a nakupování. Tyto soubory cookies nám umožní zjiš‘tovat, co máte rádi. Takže když například procházíte výsledky hledání ve vyhledávačích, budou se zobrazené reklamy více týkat Vašich preferencí.

 

Když chcete použití souborů cookies zakázat

Kdykoliv můžete změnit nastavení svého zařízení – používaného prohlížeče tak, aby soubory cookies odstraňoval nebo bránil jejich ukládání, pokud s jejich užitím nebudete výslovně souhlasit. Informace o tom, jak upravit nastavení souborů cookies, najdete v příslušné části nápovědy Vašeho zařízení či prohlížeče. Příklady nastavení u nejužívanějších prohlížečů jsme pro Vás připravili zde:

Internet Explorer: https://support.microsoft.com/en-us/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies 

Mozilla Firefox: https://support.mozilla.org/en-US/kb/cookies-information-websites-store-on-your-computer?redirectlocale=en-US&redirectslug=Cookies#w_cookie-settings

Google Chrome: http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=en&answer=95647

Safari: https://support.apple.com/kb/PH21411?viewlocale=en_US&locale=en_US

Opera: http://www.opera.com/help/tutorials/security/cookies/